Reklamacja stomatologiczna [Porada eksperta]
Dzień dobry, Chciałam się dowiedzieć, czy jest możliwość reklamacji usług stomatologicznych. Zgłosiłam się do stomatologa z próchnicą pomiędzy zębami 5 i 6. Pani doktor wyczyściła zęba 5 i założyła plombę, za którą zapłaciłam 110 zł. Na moją prośbę założyła również opatrunek na 6-stkę. Od samego początku mi się ząb nie podobał, ponieważ był szary (plomba była biała, a ząb dalej wyglądał jak niewyleczony). Po konsultacji z innym stomatologiem podejrzewałam nieprawidłowe wypełnienie zęba. Oczywiście są sytuacje, że nawet po założeniu białej plomby kolor szkliwa pozostaje szary. Udałam się więc do stomatologa, który zakładał plombę, aby to sprawdził. Ocenił on, że wszystko jest zrobione poprawnie. Ząb powodował ból podczas spożywania zimnych/ciepłych potraw i napojów. Na trzecią wizytę udałam się już z wyraźnym bólem zęba. Podczas tej wizyty Pani doktor wyjęła część plomby i założyła nową, która już nie przebijała na szaro. Usługa ta była w ramach reklamacji. Okazało się, że plomba była nieszczelna. Miałam się zgłosić, gdyby coś było nie tak, wtedy Pani doktor miała wyjąć całe wypełnienie i założyć nowe. Zgłosiłam się ponownie po 3 tygodniach, gdyż ząb bardzo mnie już bolał w czasie posiłków. Gdy nastał ból ciągły, zgłosiłam się na wizytę i Pani doktor wykonała zdjęcie RTG oraz usunęła nerw, twierdząc że było to konieczne. Za tą wizytę miałam płacić kolejne 50 zł (za opatrunek i zdjęcie, zapłaciłam tylko za zdjęcie). Teraz czeka mnie leczenie kanałowe i związane z tym dalsze wydatki. Dlatego też chciałam zapytać o możliwość leczenia kanałowego tego zęba w ramach reklamacji, ze względu na nieprawidłowe założenie opatrunku podczas pierwszej wizyty.
Nie można jednoznacznie określić momentu obumierania miazgi zęba. Z pewnością ubytek był bardzo głęboki. Dolegliwości były sygnałem samoistnego obumierania zęba.
Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.
Inne porady tego eksperta