Sierpniowe dyżury organizacji pacjenckich na infolinii Rzecznika Praw Pacjenta
Przedstawiciele organizacji pacjenckich działających na rzecz osób z różnymi chorobami i niepełnosprawnościami będą w sierpniu udzielali porad i informacji osobom, które zadzwonią na infolinię w Biurze Rzecznika Praw Pacjenta. Dyżury telefoniczne organizacji pozarządowych to część projektu pn. „Łączy nas pacjent”.
„Łączy nas pacjent” to wspólne przedsięwzięcie edukacyjne podjęte przez polskie organizacje pacjenckie oraz nowego Rzecznika Praw Pacjenta, Bartłomieja Chmielowca w marcu 2018r. W ramach akcji, każdego miesiąca, podczas specjalnych dyżurów, przedstawiciele organizacji – pracownicy, pacjenci, specjaliści z różnych obszarów medycyny – udzielają porad i informacji telefonicznych osobom dzwoniącym na infolinię w Biurze Rzecznika Praw Pacjenta.
- Projekt „Łączy nas pacjent” to nowa i bardzo potrzeba inicjatywa. Naszym kluczowym zadaniem jest wsparcie pacjentów w walce z ich problemami zdrowotnymi, w tym pomoc we właściwej realizacji ich praw. Razem z organizacjami pacjentów będziemy mogli działać skuteczniej – powiedział Bartłomiej Chmielowiec, Rzecznik Praw Pacjenta. - Eksperci będą wspólnie przekazywać informacje zarówno od strony praktycznej jak i właściwej realizacji praw pacjenta – dodał.
Zainteresowane osoby mogą zadzwonić na numer infolinii 800-190-590. Tam zostaną połączone z przedstawicielem organizacji pacjentów. Infolinia jest ogólnopolska, bezpłatna i działa od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8.00 do 20.00.
W sierpniu br. dyżury telefoniczne na infolinii Rzecznika Praw Pacjenta będą pełniły:
- 02 sierpnia – Polska Koalicja Pacjentów Onkologicznych
- 03 sierpnia – Fundacja Urszuli Jaworskiej
- 08 sierpnia – Fundacja STOMAlife
- 09 sierpnia – Polskie Towarzystwo Stwardnienia Rozsianego
- 10 sierpnia – Fundacja Urszuli Jaworskiej
- 14 sierpnia – Stowarzyszenie Pomocy Psychologicznej SYNTONIA
- 21 sierpnia – Unia Stowarzyszeń Chorych na Łuszczycę
- 27 sierpnia – Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci Chorych na Padaczkę
Informacje o osobach dyżurujących i szczegółowy grafik z dyżurami jest dostępny na stronie biura rzecznika: http://www.rpp.gov.pl/porady-ekspertow-ngo
Od powstania urzędu Rzecznika Praw Pacjenta, czyli od maja 2009 r., za pośrednictwem infolinii odnotowano ponad 300 tys. sygnałów przekazanych do Rzecznika. Większość rozmów telefonicznych dotyczyła praktycznych porad, co robić w określonych sytuacjach w placówkach medycznych.
Polecany artykuł:
Porady eksperta