Wkrótce będzie problem z wykupieniem leków? Farmaceuci ostrzegają
Od 1 grudnia może być problem z realizacją recepty w aptece, ale bynajmniej nie z powodu braku leków. Przyczyną jest zmiana w Centralnym Rejestrze Farmaceutów.
Jak informują okręgowe izby aptekarskie, farmaceuci, których numeru PESEL nie ma w Centralnym Rejestrze Farmaceutów - lub jest on błędny - nie będą mogli realizować recept.
Brak numeru PESEL nie pozwoli zrealizować recepty
Zmiana ma wejść w życie 1 grudnia 2022 roku. Od tego dnia brak poprawnego numeru PESEL farmaceuty w danych zapisanych w Centralnym Rejestrze Farmaceutów będzie traktowany jako błąd - a to z kolei sprawi, że farmaceuta nie będzie mógł wygenerować Dokumentu Realizacji Recepty (DRR).
W takiej sytuacji farmaceuta nie będzie mógł również wystawić recepty pro auctore i pro familia (czyli bezpośrednio dla siebie lub dla osób z najbliższej rodziny). Wcześniej brak numeru PESEL lub błąd w jego zapisie traktowany był przez system jako "Ostrzeżenie" - od 1 grudnia, zgodnie z informacjami z izb aptekarskich, przejdzie w regułę "Błąd".
Jak sprawdzić poprawność danych? OIA wyjaśnia
W związku z tym Izby Aptekarskie proszą farmaceutów o sprawdzenie poprawności numeru PESEL zapisanego w Centralnym Rejestrze Farmaceutów. By to zrobić, wystarczy wejść na stronę CRF, wpisać swój numer PESEL, a następnie przepisać kod z obrazka.
Jeśli po naciśnięciu przycisku "szukaj" pojawią się dane farmaceuty to znaczy, że po 1 grudnia nadal będzie mógł realizować recepty, jeśli nie - dane trzeba uzupełnić, kontaktując się z własną okręgową izbą aptekarską, tylko w ten sposób można bowiem skorygować błąd.
Polecany artykuł: