VI odsłona kampanii "Diagnostyka jajnika"
Kampania „Diagnostyka jajnika” ma na celu wyczulić kobiety na to, jak ważne jest wczesne wykrycie i trafne zdiagnozowanie raka jajnika oraz jak ważną rolę w podnoszeniu jakości diagnostyki odgrywa lekarz pierwszego kontaktu. Patronem medialnym kampanii jest Poradnikzdrowie.pl.
To już VI odsłona kampanii „Diagnostyka jajnika”. W związku z tym, że symptomy raka jajnika są często bagatelizowane i nie wzbudzają jakichkolwiek podejrzeń u pacjentek, organizatorzy akcji apelują do kobiet, aby zgłaszały lekarzom wszelkie, nawet najdrobniejsze dolegliwości ze strony układu pokarmowego. To powinno skłonić lekarza pierwszego kontaktu do pogłębienia diagnostyki ginekologicznej.
Statystyki pokazują bowiem, że nie ma czasu na błędne diagnozy – wcześnie wykryty rak jajnika może znacznie poprawić rokowania pacjentki. Oprócz profilaktyki ważna jest też poprawa jakości diagnostyki, by przyspieszyć i skrócić drogę kierowania na USG transwaginalne, szczególnie w przypadku osób z grupy podwyższonego ryzyka.
Ambasadorką kampanii została Anna Dereszowska, która doświadczyła straty mamy z powodu tej podstępnej choroby. W nowej edycji kampanii aktorka uświadamia kobietom, że prawdziwe życie to nie film i nie ma w nim miejsca na duble i powtórzenia. Dlatego tak ważne jest prowadzenie regularnych badań profilaktycznych, które umożliwiają zdiagnozowanie raka jajnika na odpowiednio wczesnym etapie. Badaj się regularnie! – DUBLA NIE BĘDZIE - to przesłanie kampanii.
Organizatorem kampanii jest Ogólnopolska Organizacja Kwiat Kobiecości, która działa na tym polu od 13 lat i powstała z inicjatywy Idy Karpińskiej. Jak mówi założycielka, "jest pozytywnym skutkiem ubocznym jej własnej choroby".
Więcej informacji można znaleźć na stronie: diagnostykajajnika.pl
Patronem medialnym wydarzenia jest Poradnikzdrowie.pl.
Porady eksperta