Samotność wpływa na depresję w późniejszym wieku
Zdaniem autorów przeglądu długoterminowego stanu psychicznego dzieci i młodzież odczuwające samotność mogą w przyszłości cierpieć na depresję.
W czasopiśmie Journal of American Academy of Child and Adolescent Psychiatry opublikowano właśnie badanie, które porusza temat izolacji, samotności i zdrowia psychicznego młodych ludzi w wieku 4–21 lat.
Według niego młodzi, samotni ludzie mogą trzy razy częściej zapadać na depresję w przyszłości, a wpływ samotności na zdrowie psychiczne może trwać co najmniej 9 lat.
Polecamy: Depresja: przyczyny, objawy, rodzaje i leczenie. Rozwiąż test i sprawdź, czy masz depresję
Badania podkreślają związek między samotnością a zwiększonym ryzykiem problemów ze zdrowiem psychicznym dla młodych ludzi. Istnieją również dowody na to, że czas trwania samotności może być ważniejszy niż intensywność samotności w zwiększaniu ryzyka przyszłej depresji.
Dr Maria Loades, psycholog kliniczny z Wydziału Psychologii Uniwersytetu w Bath, który kierował badaniami wyjaśniła - Z naszej analizy wynika, że istnieją silne powiązania między samotnością a depresją u młodych ludzi, zarówno w bezpośredniej, jak i dłuższej perspektywie. -Wiemy, że ten efekt może być opóźniony, co oznacza, że może upłynąć do 10 lat, aby naprawdę zrozumieć skalę wpływu na zdrowie psychiczne, jaki wywołał kryzys związany z koronawirusem i przymusową izolacją w domach.
- Istnieją dowody na to, że czas samotności w przeciwieństwie do intensywności wydaje się mieć największy wpływ na wskaźniki depresji u młodych ludzi. Oznacza to, że jak najszybsze przywrócenie do pewnego stopnia normalności jest oczywiście ważne. Jednak sposób zarządzania tym procesem ma znaczenie, jeśli chodzi o kształtowanie odczuć i doświadczeń młodych ludzi na temat tego okresu - dodała.
Członkowie zespołu przeglądowego byli również zaangażowani w ostatni list otwarty do sekretarza edukacji Wielkiej Brytanii, posła Gavina Williamsona, koncentrujący się na wspieraniu społecznego i emocjonalnego samopoczucia dzieci podczas i po zamknięciu. W swoim liście zasugerowali, że:
- Złagodzenie ograniczeń powinno odbywać się w sposób zapewniający wszystkim dzieciom czas i możliwość zabawy z rówieśnikami, w szkole i poza nią, a nawet przy utrzymaniu dystansów społecznych;
- Szkoły powinny dysponować odpowiednimi zasobami i otrzymać jasne wskazówki, jak wspierać emocjonalne samopoczucie dzieci w okresie przejściowym, gdy szkoły zostaną ponownie otwarte, a gra - a nie postęp akademicki - powinna być priorytetem w tym czasie;
- Społeczne i emocjonalne korzyści płynące z zabawy i interakcji z rówieśnikami muszą być jasno przedstawione, wraz z wytycznymi dotyczącymi obiektywnych zagrożeń dla dzieci.
Polecamy: Wybory w przyłbicach i maseczkach, dezynfekcja urn. Będzie więcej chorych?