Pomoc medyczna na terenach dotkniętych powodzią. Tu sprawdzisz, gdzie jej szukać
Wielka woda opada, zostawiając po sobie ogromne zniszczenia. Osoby, które potrzebują porady lekarskiej, nie mają nawet pewności, czy dana placówka medyczna działa, w jakim zakresie, kiedy może znowu być uruchomiona itd. Niewykluczone, że nie ustalisz tego dzwoniąc bezpośrednio, bo nawet nie ma łączności. NFZ przygotował rozwiązanie.
Wszystkie niezbędne informacje dotyczące opieki zdrowotnej na terenach objętych powodzią uzyskasz pod jednym numerem telefonu. Infolinia jest bezpłatna i całodobowa.
Nie jest to jedyne ułatwienie. Leczenie poza swoją placówką POZ w innych ośrodkach opieki zdrowotnej będzie w pełni finansowane przez NFZ - nie tylko w sytuacjach doraźnych.
800 190 590 - infolinia NFZ dla powodzian
Bezpłatna infolinia Narodowego Funduszu Zdrowia działa przez 7 dni w tygodniu. Jak zapewnia prezes NFZ Filip Nowak, dzięki niej uzyskasz informację o dostępnej pomocy zdrowotnej.
Infolinia dostarcza informacji m.in. o najbliższym szpitalu, czy punkcie nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej.
Każdy pacjent z terenów objętych powodzią dowie się, gdzie otrzyma pomoc medyczną, a także do których miejsc nie należy się kierować
– zapewnił prezes Funduszu.
Polecany artykuł:
Powódź: sprawdź, dla których terenów jest informacja
Nawet jeśli u ciebie było stosunkowo sucho, szpitale czy inne placówki mogły ulec zniszczeniu, awarii sprzętu, mogą być przepełnione itd.
Nie ma sensu sprawdzać sytuacji na własną rękę. Jak zapewniają urzędnicy, wystarczy zadzwonić pod nr 800 190 590, by uzyskać aktualną informację.
Oddziały NFZ w województwach stale monitorują sytuację w szpitalach, zakładach opiekuńczo-leczniczych i uzdrowiskach w zakresie m.in. podtopień, braku prądu, ewakuacji pacjentów w województwach:
- dolnośląskim,
- małopolskim,
- śląskim,
- opolskim.
Powódź: ułatwienie w dostępie do lekarza POZ
Szef NFZ podpisał zarządzenie, które ułatwi wizytę pacjenta z obszaru dotkniętego powodzią u lekarza rodzinnego.
- Jeśli placówka, w której pacjent zwykle umawia wizyty do lekarza rodzinnego, została zamknięta w wyniku powodzi, może on zwrócić się o pomoc do innej placówki medycyny rodzinnej (POZ), która ma podpisaną umowę z NFZ - wskazuje Rzecznik Praw Pacjenta. Wyjaśnia, że wystarczy, by opisał on swoją sytuację i miał przy sobie dokumenty tożsamości.
Naczelna Izba Aptekarska (NIA) przypomina też o możliwości awaryjnego wystawiania recept.Niestety, skorzystanie z tzw. recepty farmaceutycznej wiąże się ze 100 proc. odpłatnością za lek.