NFZ zaprasza okresie świąteczno-noworocznym. Pod tym numerem otrzymasz receptę
Narodowy Fundusz Zdrowia opublikował komunikat, w którym informuje, że w okresie świąteczno-noworocznym wciąż możemy załatwić różne sprawy. Okazuje się, iż sale obsługi klientów będą czynne w określone dni i godziny. A zatem wciąż mamy szansę na to, aby m.in. odebrać kartę EKUZ. To nie wszystko, w Boże Narodzenie możemy dostać receptę i zwolnienie, dzwoniąc na infolinię.
Choć w czasie świąt skupiamy się głównie na odpoczynku i spędzaniu czasu w gronie najbliższych, to przez natłok spraw czasem zapominamy, że mieliśmy załatwić sprawę w oddziałach NFZ. Centrala opublikowała komunikat, z którego wynika, że możemy odetchnąć z ulgą. Wyznaczono dyżury, w trakcie których mamy szansę dopełnić różnych formalności jeszcze przed Nowym Rokiem.
Świąteczne dyżury NFZ. Co możesz załatwić?
Z komunikatu Narodowego Funduszu Zdrowia opublikowanego 20 grudnia 2024 roku wynika, że zarówno przed świętami jak i tuż po nich w oddziałach wojewódzkich będą czynne sale obsługi klienta. A mianowicie:
- 23 i 30 grudnia 2024 r. w godzinach od 8:00 do 18:00;
- w pozostałe dni robocze w godzinach 8:00 do 16:00.
NFZ zachęca, aby nie zostawiać niezałatwionych spraw na ostatnią chwilę oraz skorzystać z wydłużonego czasu pracy obsługi klientów właśnie w wymienione dni. W trakcie dyżurów można załatwić następujące sprawy:
- uzyskać Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ) oraz certyfikat tymczasowo zastępujący EKUZ;
- potwierdzić profil zaufany;
- podpisać umowę o dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne;
- zweryfikować ubezpieczenie zdrowotne;
- potwierdzić zlecenie na zaopatrzenie w wyroby medyczne;
- uzyskać podstawowe informacje w sprawach związanych z działalnością NFZ, w tym o leczeniu uzdrowiskowym, Narodowym Programie Szczepień i aktualnych wytycznych związanych z zapisem na szczepienia.
NFZ przypomina również, że w salach dostępna jest skrzynka podawcza, do której można wrzucać korespondencję.
Pomoc medyczna w święta. Skorzystaj z infolinii
Poza wspomnianym dyżurami Narodowy Fundusz Zdrowia przypomina, że także w czasie świąt mamy prawo i możliwość skorzystania z darmowej opieki medycznej. Tym razem NFZ przypomina, że od czerwca działa Teleplatforma Pierwszego Kontaktu na numer 800 137 200 W trakcie połączenie personel medyczny może:
- wystawić e-receptę,
- wystawić e-skierowanie,
- wystawić e-zwolnienie.
Jeżeli jednak w czasie konsultacji okaże się, że to nie wystarczy, personel medyczny może zalecić:
- wizytę w najbliższej stacjonarnej placówce nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej,
- kontakt ze swoim lekarzem POZ (w godzinach pracy POZ),
- w przypadku stwierdzenia stanu nagłego zagrożenia zdrowia i życia - wezwanie zespołu ratownictwa medycznego.
Dodatkowym atutem infolinii jest fakt, że dzwoniąca osoba otrzyma pomoc w kilku językach, a mianowicie:
- angielskim,
- rosyjskim,
- ukraińskim.
Przypominamy, że numer na TPK to: 800 137 200
Ponadto z konsultacji z pielęgniarką, położną lub lekarzem mogą korzystać także osoby niesłyszące. W takich przypadkach dostępny jest wideoczat obsługiwany w języku migowym przy wsparciu tłumacza Polskiego Języka Migowego, aby skorzystać z tek opcji, wystarczy wejść na poniższą stronę:
- https://www.nfz.gov.pl/kontakt/teleplatforma-pierwszego-kontaktu/tpk-wideorozmowa-z-tlumaczem-jezyka-migowego/