Dodatkowy kanał rejestracji na szczepienie dla seniorów 70 plus. Mogą wysyłać SMS-y
Zapisy na szczepienie przeciw COVID-19 odbywają się za pośrednictwem trzech kanałów: całodobowej i bezpłatnej infolinii, Internetowego Konta Pacjenta oraz bezpośrednio w punkcie szczepień. Dodatkowo uruchomiono czwarty kanał rejestracji na szczepienia przeciw koronawirusowu SARS-CoV-2 za pośrednictwem wiadomości SMS. Dowiedz się więcej szczegółów!
Od piątku seniorzy, którzy ukończyli 70 lat, mogą umawiać się na szczepienie na koronawirusa SARS-CoV-2. Już od tygodnia trwa rejestracja dla osób powyżej 80. roku życia, a 25 stycznia rozpoczęły się szczepienia tych grup.
Czwarty kanał rejestracji na szczepienie za pośrednictwem SMS-a
Na stronie Kancelarii Premiera Rady Ministrów: www.gov.pl/web.szczepimysie, ukazała się informacja, że od 22 stycznia br. uruchomiono dodatkowy kanał rejestracji na szczepienia przeciw COVID-19 dla osób z grupy 70 plus za pośrednictwem SMS. Wystarczy wysłać wiadomość o treści „SZCZEPIMY SIĘ” pod wskazany numer 664 908 556. Jak ma przebiegać ta rejestracja?
- Pacjent otrzyma wiadomość zwrotną, w której zostanie poproszony o podanie numeru PESEL. Numer telefonu, z którego przyszedł SMS, może zweryfikować na stronie www.gov.pl/web.szczepimysie.
- Należy podać numer PESEL i wysłać wiadomość SMS.
- Następnie przyjdzie kolejna wiadomość SMS z prośbą o podanie kodu pocztowego – na jego podstawie zostanie zaproponowany najbliższy termin szczepienia w pobliżu miejsca zamieszkania. Powinno się go wypisać w formacie: „00222” lub „00-222”.
- Po wysłaniu kolejnej wiadomości pacjent powinien otrzymać wiadomość o najbliższym możliwym terminie i godzinie szczepienia oraz wybranym punkcie szczepień.
- Jeśli pacjent zgadza się z proponowanym terminem i miejscem szczepienia, musi wysłać wiadomość SMS o treści TAK. Po tej akceptacji wówczas otrzyma wiadomość, że wizyta na szczepienie przeciw COVID-19 została umówiona.
- 24 godziny przed szczepieniem pacjent dostanie wiadomość SMS z przypomnieniem. W przypadku, gdy chce dokonać zmiany terminu szczepienia, musi zadzwonić na infolinię pod numerem 989.
Jeśli termin i lokalizacja nie odpowiadają zainteresowanej osobie, wówczas wysyła ono wiadomość SMS o treści NIE, po czym otrzyma ona propozycję nowego terminu, godziny i lokalizacji. Jak czytamy w komunikacie „brak odpowiedzi w czasie 5 minut przerwie proces rejestracji”.
Pacjent, który pomyli PESEL lub kod pocztowy, ma otrzymać wiadomość SMS z prośbą o poprawne wprowadzenie danych.
Ważne jest też to, że z jednego numeru telefonu rejestracji można zarejestrować tylko trzy osoby. Natomiast osoby, które nie zaliczają się do grupy 70 plus, mają możliwość zgłoszenia się na szczepienie na stronie szczepimysie.pacjent.gov.pl.
Źródło: PAP
Porady eksperta