Do fryzjera bez telefonu. Wytyczne ministerstwa dla salonów fryzjerskich i kosmetycznych
Ministerstwo Rozwoju przygotowało szczegółowe wytyczne dla salonów fryzjerskich i kosmetycznych. Zobacz, jak będzie wyglądała twoja wizyta!
Ministerstwo Rozwoju przygotowało już konkretne wytyczne dla salonów fryzjerskich i kosmetycznych. Wielkie otwarcie branży beaty zaplanowano na 18 maja. Zapisy już ruszyły, a wolnych miejsc brakuje: Otwarcie salonów fryzjerskich i kosmetycznych - zapisy online. Wolnych miejsc już brakuje!
A teraz zobaczcie, co was (i waszą fryzjerkę lub kosmetyczkę) czeka na takiej wizycie:
- jeden fryzjer z zestawem czystych narzędzi dla jednego klienta (grzebienie, nożyczki, spinki, szczotki itd.),
- wymagane jest zachowanie 1,5 m odległości między stanowiskami pracy i pracownikami,
- codziennie przed rozpoczęciem pracy zalecamy fryzjerom pomiar temperatury ciała przy pomocy termometru bezdotykowego. W przypadku wystąpienia objawów choroby, należy natychmiast odsunąć pracownika od pracy,
- klienci są zobowiązani do noszenia rękawiczek, maseczek, a nawet gogli i przyłbic przy wykonywaniu usług, a także stosowania odzieży ochronnej lub dedykowanej odzieży roboczej,
- przyjmowane są tylko osoby zdrowe i nie będące na kwarantannie,
- napoje można serwować wyłącznie w opakowaniach jednorazowych,
- powierzchnia dotykana kilka razy w ciągu dnia pracy ma być dezynfekowana,
- dezynfekcja urządzeń i mebli zabiegowych po każdym kliencie.
To nie koniec! Resort zobowiązał klientów do umawiania wizyt przez internet lub telefon. Klient w salonie powinien "zachować bezpieczną odległość 1,5 m, mijając się z innymi osobami w salonie, nosić jednorazowe maseczki i rękawiczki oraz dokonywać płatności w sposób bezkontaktowy" - poinformowało ministerstwo.
W przypadku braku możliwości zapewnienia minimum 1,5 m odległości pomiędzy stanowiskami dla klientów, "rekomendujemy zainstalowanie ekranów ochronnych (przepierzenia, ścianki) pomiędzy stanowiskami". Resort dodał, że przepierzenia powinny być wykonane z materiału nieprzepuszczającego powietrze, np. plexi skutecznie oddzielającej pracowników. W salonie nie ma możliwości skorzystania z poczekalni.
I bardzo ważne: Klienci nie mogą tam również używać telefonów komórkowych.
W wytycznych znalazła się również zasada, że od zakończenia usługi do przyjęcia kolejnego klienta powinno upłynąć tyle czasu, ile wymagane jest przy zastosowaniu danego środka do dezynfekcji.